Angel Wing Heart

25 November 2011

Filem Pendek 'Nawaitu' PART 2

Salam. Fuyh.. baru lepas pegi uptown cari shawls for wedding nanti...haip,haip, bukan aku nak kawen lah, my auntie okey... Esok petang baru gerak rmh nenek..weekend ni ada wedding makcik sayang nih.hehehehe.. Oh ye, aku ada janji dgn korang yang aku nak sambung citer pasal short film kan? yang tak tau sambungan hari tu , leh rujuk sini ye..^^


Jeng-jeng ... ni lah para pelakon untuk filem pendek 'NAWAITU'
Diaorang ni sgt sweet & friendly tau!
Berbaju melayu kelabu & Jubah Biru tu adalah pelakon utama dalam filem pendek ni ;)



Para pelakon yang sweet mueettt...hihihi

Ok, sebenarnya filem pendek ni adalah projek akhir dalam kos dip.video&filem. untuk semester 5.. next sem , sem akhir yg agak mencabar. Group akan berpecah menjadi 2-4orang dalam 1group production.. Sem 6 kiranya boleh pilih mana yang kitaorang suka, sama ada dokumentari , iklan, short film @ sebagainya... Harap2 sem depan boleh buat yang terbaik! insyaAllah..amin...


Cameraman dalam ATap Rumbia Production
Guna Sony HVR (HD) & Canon XLR
Budak-budak laki memang mahir bab teknikal nih





Suasana semasa pengambaraan dijalankan


Kebajikan talent & krew mesti dijaga tau!!


krew masing-masing nak bergambooo...hehhee

yang ni time nak present bersama 1 lagi kelas filem...so, ada 2 filem untuk sem 5 ni ;) dari ATAP RUMBIA PRODUCTION & WHITEBALANCE..Tapi, aku takde lah video whitebalance production punya..bukan group kitaorang..


 merchandising ( barang-barang sebagai promot sebuah filem)


kelasss kau si pendek! mau posing jugak ka? =_=' hehe


Para lecturers... ada yang jemputan dr kitaorang... Mereka ni lah yang akan menilai & kritik semua filem-filem dari students


Semangat! krew yang lain tgh merayau sekejap..hehehe ;p

Hari kebebasan!!! lepas present semua happy je! hehehe..
Good job guys!

So, entri kali ni, aku nak korang tonton & beri komen... Alhamdullilah semasa presentation, lectrer bagi pujian yang membina. Thumbs up ATAP RUMBIA PRODUCTION! Setiap krew mempunyai bahagian post production masing-masing....Semua buat kerja dengan baik even ada perselisihan faham..Takpe semua tu asam garam hidup students... ^_____________^  Sebagai pengurus produksi korang, if ada silap & salah hope tak keterlaluan untuk aku minta maaf. Aku jenis baik&lembut dengan orang. Orang buat baik kat aku, aku balas yang lagi baikkk... maseehhh semua! i like you allll!!! heheheehe



Abaikan muka sweettt nih...hahahaa ;p
(muntah darah)

Sila play video ini....hasil dari ATAP RUMBIA PRODUCTION... Video asal adalah HD, tp aku dah tukar format ke mpeg..quality agak kureng... & aku tak dapat nak upload ke youtube di sebabkan video terlebih 15minit...yang tak dapat play, cari alternatif yang lain okeyyy....thanks pada yang bagi sokongan kat kitaorang semua!! bye-bye

Filem pendek 'Nawaitu' adalah filem Islamik yang berkisarkan tentang cinta seorang lelaki bernama Khairul yang tidak ikhlas. Niat (nawaitu) lelaki tersebut adalah salah dengan mengupah gengster untuk mencari point tarik perhatian seorang gadis iaitu Ainul.Dia belajar agama bukan kerana Allah tetapi ingin memikat Ainul. Tetapi Khairul sedar, dia telah jatuh cinta pada Ainul.Apa yang terjadi?saksikan sekarang..


P/S: FILEM PENDEK INI BUKAN TUJUAN KOMERSIAL TETAPI PROSES PEMBELAJARAN DI IPTA. THE MAKING OF 'NAWAITU' TIDAK DAPAT DI UPLOAD SEBAB LAPPY TAK SUPPORT, SO IF ADA NANTI AKU UPLOAD OKE.HARAP MAKLUM


2 comments :

Terima Kasih sudi membaca entri ini =)

 

Copyright 2016 © Syazwani Mazlan. Design by Ayu Barbydol