Angel Wing Heart

29 March 2013

Website menjual barangan terpakai secara online


Assalammualaikum..

Haii, lama tak buat topik baru dalam blog ni. hehehhee. Ok, hari ni aku nak share dengan korang dengan satu website yang memang cool gila! Website ni merupakan gerbang untuk kita buat business kecilan gitu. Tapi yang terpakai sahaja ye! Preloved items only! Bagi aku memang best sebabnya almari aku memang penuh dengan baju tak pakai, dah tak muat, tapi still elok/keadaan baik lagi.


Dulu, aku pernah lah bagi baju-baju aku kat rumah anak yatim.. aherher.. tu dululah..Masa sekolah menengah.. Bila sambung study lagi, aku bagi pulak baju tak pakai aku kat adik perempuan kawan aku. Nak bagi kat adik aku, jauh beza sikit dengan aku..hehehe... So, sekarang banyak baju kurung tak pakai, tak muat kat aku... Bila jumpa website ni, mulalah aku nak menjualnya pulak... Tambah sikit rezeki... Website ni bernama FRIENDLY FASHION! Bukan sekadar menjual, boleh kenalan kat sini, berforum & bertepuk tampar... Eh??? hehehe


Ok, dah alang-alang aku cerita pasal web ni, Moh lah aku ajar cara nak gunakannya. Sharing is Caring kan? aherherher. I tak kedekut ilmu punya :) Memula, klik FRIENDLYFASHION . Sign up. Macam biasa. Benda basic kan? hehehe. Kalau aku, aku sign up guna facebook je... Lagi mudah. Lepas dah sign up, editlah profile korang mana yang patut. Agak-agak dah ada barangan terpakai nak dijual tu, boleh la tangkap gambar barang tersebut & submit item ! Mudahkan?

Dalam web ni, korang boleh follow members yang ada dalam ni... Bestkan? Macam-macam barangan ada jual. lelaki, perempuan, kanak-kanak dan untuk haiwan kesayangan pun ada!! WOW. Ini bukan sekadar web je, korang yang ada smartphone tu, bolehlah download apps friendly fashion ni. Untuk pengguna Apple & Android sahaja :)

Jangan lupa follow !

Ok, kalau korang rasa berkenan dengan preloved orang lain tu, rasa nak beli cecepat jeeeee, ha... klik je bawah items tu ' I WANT IT' . Nanti akan keluar message untuk korang taip kat situ.. Beritahu owner baju tu, yang korang nak membelinya.. & selanjutnya, owner akan beritahulah cara nak berjual beli dengan korang.. Aicehh..macam tak biasa beli online kan? hehehe


Si owner pulak, akan dapat msg pembeli dengan segera. Kalau yang dah apps ni dalam smartphone, lagi cepatlah owner tu bertindak membalas msg korang...  Macam yang aku dapat.. Baru je masukkan satu preloved aku, dah dapat feedback. Tapi lupa pulak nak beritahu ukur lilit... Bagi detail size yang standard je.. hehehehe...





Tadaaaaa! untuk first items, aku baru je upload gambar preloved aku yang ini... Tak sempat lagi nak masukkan semua... :) Ok, jangan lupa follow aku dalam friendly fashion ye? I will follow you alllsss back! hahahaha... Mari beli, confirm aku bagi service baikkkk punya... InsyaAllah :) And Good Luck! pada yang mahu mencuba jual preloved masing-masing!!

*MAAF, WEBSITE INI SUDAH BERTUKAR KE VINTED.COM UNTUK PENGGUNA LUAR NEGARA*


FRIENDLY FASHION

P/S : BARU DAPAT EMEL DARI FRIENDLYFASHION , WEBSITE INI AKAN TUTUP PADA 1 JULAI 2013 ! hmmmm... :(  So, ada lagi satu website yang serupa seperti ini iaitu : THE CAROUSELL. BOLEH LAYARI DI SINI

24 comments :

  1. hi dear...i nak lettingo my preloved item,mcm mana ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hye... sekarang ni xtau apps apa yg boleh jual preloved... hehee

      Delete
    2. hye... boleh pergi web ini : http://thecarousell.com/

      Delete
  2. webside tu dah tak ada yer?..saje tanya..

    ReplyDelete
  3. friendly fashion tu dah tak ada yer..heheh saje tanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. website tu dah takde dah... tp boleh pergi ke website baru .. iaitu : thecarousell.com

      Delete
  4. Asslamualaikum, untuk jual barang2 terpakai bole gak di pasomalam.com. tapi untuk niche fashionnista maybe tak berapa sesuai kot. anyway worth a try, support muslim entrepreneur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam..terima kasih kerana memberikan info ;)

      Delete
  5. bru try p website friendly fashion..die tuka jadi vinted lak ye? tapi mcm same je bole jual pre loved item..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru saya perasan, web dah bertukar ke Vinted.com ... background still sama, tapi pengguna nya tidak sama.. Vinted ini untuk pengguna luar negara...

      Delete
  6. hai..mcmne nk guna kat dlm the carousell ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai.. kena download melalui smartphone/tab/ipad ye dear.. nanti awak godek2 dalam apps tu :)

      Delete
  7. Assalamualaikum tuan/puan,
    Saya ada tanah lot lidi untuk dijual.
    Tanah Lot Untuk Dijual Di Bukit Selambau, Kedah
    Tanah Lot 55' x 75' , sesuai untuk tapak rumah atau bangunan. Lokasinya di Bukit Selambau , Kedah iaitu berhampiran Pekan Bukit Selambau, jalan besar Bukit Selambau, 300 meter di belakang Sek. Keb. Bukit Selambau, berhampiran menara telekomunikasi dan kilang kayu.
    http://hartanahpropty.blogspot.com/2013/11/hartanah-3.html
    SUSU KAMBING / KOPI SUSU KAMBING / GOAT MILK / GOAT MILK COFFEE

    RM 22 for 20 sachets

    Postage cost : RM 8

    Total cost : 30

    To order : 017 5503065 Mr. Norman
    Email : neorise2010@gmail.com

    Location : Pekan Sik , Sik , Kedah . MALAYSIA

    http://hartanahpropty.blogspot.com/2013/12/susu-kambing-kopi-susu-kambinggoat-milk.html
    Kopi Nanduk GOLD
    http://hartanahpropty.blogspot.com/2013/12/kopi-nanduk-gold.html
    http://www.bio-asli.com/?id=neorise
    www.bioasli.com/?id=neorise
    www.tvbioasli.com/?ref=neorise
    www.bioasli.co.uk/?ref=neorise
    www.prepaid.bioasli.com/?ref=neorise
    http://hartanahpropty.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Assalam .. mcm mna yhh klau mw jual kreta t'pkai ?

    ReplyDelete
  9. Mekum ... mcm mna klau mw jual kreta t'pkai ? Hehe :-)

    ReplyDelete
  10. aku ada banyak baju terpakai , mcm mne aku nk jual yer

    ReplyDelete
  11. cmna eh guna website tu?? xphm.. huhuuhuh..

    ReplyDelete
  12. web tu da tukar eh skrg ? jd vinted? but knp mcm bukan malaysia pnya jer,.. ??huhu

    ReplyDelete
  13. Yunx.. carousel tu malaysia blh jual beli brg gak ke? U pnh try?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pernah sekali. Baru nak up apps tu. Tapi saya tak guna dah. Malaysia punya

      Delete
    2. Maaf mncelah..synk jual laptop yg masih berkeadaa baik.rm550 jer

      Delete
  14. Maaf mencelah... Saya nak jual baju jovian mandagie.. Saiz xs... Tak pernah pakai lagi sebab tak muat.. Berminat boleh whatsapp sy 013-6201988.. Thanks

    ReplyDelete
  15. Salam.. mohon share ya.. Sy pun nak jual barang2 terpakai.berlambak2 da baju kat umah ni hehehe

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi membaca entri ini =)

 

Copyright 2016 © Syazwani Mazlan. Design by Ayu Barbydol