Angel Wing Heart

10 September 2011

Tecik la baby ni :)

Assalammualaikum. Hey, dah lama aku tak membebel dalam blog usang nie kan. HAHA. Dah lama jgk lah korang tak muntah2 tgk entry blog aku. huish. Alhamdullilah , dah 70% settel tugasan aku sebagai pengurus produksi team ATAP RUMBIA PRODUCTION . Harap masa shooting set nanti , semua berjalan dengan lancar. AMIN. Dalam bulan 10 ni , maybe aku tak lah busy sangat. ye kot? :D lepas shooting , siap kan proposal & final untuk presentation nanti. Then , fokus dgn EVENT MANAGAMENT. Group kami akan buat satu forum perfileman. Apsiriasi Filem . Masa tu akan ditayangkan sebuah filem and akan didebatkan. Nampak menarik kan?

Ok , assignment pun dah berlambak menunggu , so takde masa sgt nak update blog usang ni.. Harap brsabar lah kalau nak intai2 my life . . :) Dah, skg nak cerita pasal si tecik. tecik bukan baby (human) tau.. tapi baby rabbit. Yes! aku punya rabbit dah lahirkan 5 ekor rabbit tapi hanya 2 ekor rabbit yang dapat hidup..

Gambar kat bawah ni, rabbit nya dah ada bulu dah. Kalau u guys nak tau, baby masa lahir, mmg merah menyala , takde bulu dan seakan-akan macam tikus!




COMEL KAN BABY NI TIDUR? :)


kalau nak tau , seekor baby ni telinganya pendek ! comel,comel  :)  Tak tau lagi jantan @ betina , tunggu umur baby2 ni 2bulan. Sekarang baru sebulan. So, takdapat bagi nama lagi . Sian dia kan. . Kalau korang nak bela rabbit , and ibu rabbit lahirkan anak, korang kena asingkan ayah rabbit tersebut. Ayah rabbit ni makan anaknya sendiri macam ayah kucing. Disebabkan itu lah seekor drpada 5 baby telah mati dimakan ayah rabbit. Tak sempat nak asingkan. 2 ekor lagi , umur tak panjang. kerana kekurusan (kurang susu) & obesiti (terlalu gemokkkk sgt) tak sempat tgk baby tu.. :(

Paling best main dgn baby rabbit. sebab manja . selalu aku letak baby rabbit kat bahu sambil pegang takut jatuh. Mula la baby tu main2 kat leher.. geli. .. HAHA (abaikan) . Korang yang minat dengan hewan peliharaan ni, jaga diaorang betul2 macam nyawa kita sendiri. Jangan abaikan mereka. Ok? Jom tengok baby rabbit aku ni , meh2....




Ok, sangat pandai !


P/S : Lepas ni teringin nak bela SUGAR GLIDER pulak. tapi rumah aku ade kucing yg hyperactive! semua nak makan . grrrr ..



Sayang korang , bubu, lulu , 2 anak arnab..:)

No comments :

Post a Comment

Terima Kasih sudi membaca entri ini =)

 

Copyright 2016 © Syazwani Mazlan. Design by Ayu Barbydol