Angel Wing Heart

26 January 2011

Rindu LULU :'(



Rindu sgt kat LULU..
ish...memandang kan aku masih tdo dgn kwn aku kat tmpt praktikal ni,
so kena lah suruh adek aku drjah 6 yg pompuan tu jage,,,
hahahaa..

xpe2.. hari2 kol dowg tanye khbar LULU
hihihi...

Mak aku cerita, LULU tak mau ngam dgn mak aku...
HAHAHA
takut2 si LULU ni..
lawak je..

LULU manja & ngam dgn aku , ayah & adk aku tu je...
hehehe..
xpela..masih baby lagi..
so far , ok lagi si LULU tu..
xde ngade2 sgt...

Cume mata dye xbape sihat..
tu yg nak gi ke klinik kerajaan..
utk check up..
:)

Klinik Haiwan,
Jabatan Perkhidmatan Haiwan Negeri Selangor
Lot 2, Jalan Utas
Seksyen 15/7
40630 Shah Alam

Dr
Direct line : 03-55196708
General line : 03-55103900

p:s-Next to the Yeo Hiap Seng factory in Seksyen 15, in front of the Shah Alam abattoir. The clinic is in the building behind the main offices of the Selangor Dept of Veterinary Services.

Clinic hours
Mon - Thursdays
8:30am - 12:00pm

working Saturdays
8:30 am - 11:30am

Rasa nak pergi klinik ni dgn membe....yg bela haiwan ni jgk...
hehehe

nak wat groom ke, then bg vaksin hama (suntikan utk elak dr hama)
pastu , bila dh besar siket.. gi klinik nk suruh dr potong kuku dye...hehehe..

tak sabar nak jadi mama LULU yg baik...:)

Tahu tak , bila ada LULU , aku rasa tak tension..
Happy je...seronok tgk gelagat lulu..
tak caya ? try bela rabbit ni..

Rabbit aku bukan jnis yg local punye...
kacukan jugak...
BAKA ANGORA

Aku baru nak berjinak2 dgn haiwan peliharaan mcm arnab ni..:)

SINI PROFILE LULU "BABY" MAMA : SYAZWANI MAZLAN :)


LULU saya!

RABBIT
COLOR : GREY & WHITE (MIX)
BAKA : ANGORA
UMUR : LINGKUNGAN 2-3BULAN
GANDER : BETINA
TABIAT : KAKI DEPAN MELUNCUR KE DPN BILA DIUSAP-USAP MANJA...:)
SGT KUAT MAKAN MCM MAMA DIA NI ! HIHIHI

NANTI NAK BIAK LULU MCM GMBAR BAWAH NI > HIHIHI


Pastu aku nak buat toilet train utk LULU....nak ajar dia buang najis elok2..
Lagipun LULU masih kecik lagi..
So, senang nak ajar kan..hehee

gambar dari PAK GOOGLE

Start mlm tadi , aku asyik reseacrh mengenai penjagaan & baka2 rabbit ni...
macam2 aku dapat info & ilmu..
Wah....rasa seronok sgt bila kita mula nak bela & syg rbbit masing2 kan..?
:)

aku tidur pukul 1 pagi malam tadi..
ngantok ni...haisshh...:)
Salah satu info yg menarik bg rabbit ni,
bila rabbit nak beranak ,
rabbit betina ni akan cabut-cabut bulu kat badan nya bagi bergumal ...
utk anak-anak yg akan dilahirkan nanti...
ish...aku terbaca dlm blog ni >


memang best....byk kisah pasal rabbit dia..:)


eeeee.... rindu sgt kat LULU la... tgk bawah ni..si LULU minum air...
comel kan...
geram..
rasa nak kiss,kiss lagi
hehehe...
;p


minggu ni nak bawa LULU dgn TOMMY (membe punya) pergi klinik haiwan kerajaan & bawa mereka ni berjalan kat atas padang...hehehe...

2 comments :

  1. alahai comelnya LULU kamo..nk bela jgk tp keadaan tidak mengizinkan..huhu

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi membaca entri ini =)

 

Copyright 2016 © Syazwani Mazlan. Design by Ayu Barbydol