Angel Wing Heart

13 October 2011

apa kaitan Roboski dengan rumah sewa? Tau ke Roboski tu apa?

Assalammualaikum.. ada yang dah tidur ke? hee.. esok rasanya malas nak pergi kuliah. hee. ponteng utk 2jam. Takpe. dah nak last sem ni. Jgn ponteng lebih limit sudah. Tak pepasal kredit aku jatuh =..= HAHA .  Esok khamis kan? eyh. Hari ni khamis. dah pagi buta niee.. :) dalam pukul 10mlm , aku gerak naik bas balik rumah. yeppi. lama tak balik. Maybe depavali ni aku tak dpt nak balik. So, aku ingat nak balik jap. Rinduuuuu <3 Aku nak bagi something untuk diaorang nanti. Hehehe. Nak tau ke apa? tungguuuu... :P

Btw, kat sana nanti ingat nak pergi uptown shah alam dgn my lovely auntie <3 auuwww. sweet.. Nanti dia nak kahwin dah tak dapat nak hang out gila-gila lagi T_T  Kat sana , aku nak usha Sugar Glider :) Sebelum ni aku banyak buat research SG ni. Paling aku suka statement utk SG ini > akan mati kesunyian jika kita tak beri ksh sayang <3 . Haiwan ni unik sangat. first kalau kita baru beli SG, dia akan buat satu tanda kawasan kat badan kita. Sg akan berak & kencing. Tahi sg mcm tahi cicak & kencing pun tak berbau.. so, siap2 bawak wet tissue ok..Sg buat mcm ni sebab nak cam tuan dia. Bila ada yang nak dkt dgn dia, maybe dia akan menjerit2 taknak ikut sama. Bkn jerit mcm manusia ok. HAHA. Lagisatu, sg ni manja dan setia ... itu yang best kan ? hehehe.. ingat nak beli sg next year... hope dpt laa.. aduii.. tp leceh sket lah kalau nak bwk balik ke perlis (tmpt stdy) naik bas pulak tuu...hukhukhuk..ada sesiapa pernah bawak sg naik bas ke??


Sugar Glider bermata besar ^^ - Ihsan Pak Google

Cerita pasal pet ni, housemate aku ada bawak ahli keluarga baru dalam rumah. 2 lagi tuu... ni haaa... winter hamster! okey. hamster jenis ni mmg jinak. Sebab kat rumah aku pun ada hamster baka ni ^^ waa. banyak betul aku bela pet kan? hahaha. Kalau korang nak bela hamster yang boleh korang pegang tanpa takut-takut kena gigit, so..beli la baka jenis winter hamster yang berwarna grey ni ok.. ^^  kalau nak yang aktif ,terlampau aktif, korang bela la hamster jenis roboski. hamster ni berwarna perang2 emas. mmg susah nak pegang guna tangan camtu jee..hamster ni akan lari litang pukang. aktif sgt!



Winter Hamster (grey) - Housemate punya



Roboski hamster - Ihsan pak google

Asyik cakap pasal depa je..bila pulak nak cakap pasal lulu,bubu dan anak-anaknye? aku dah lama tak tengok diaorang kat rmh.. my rabbit. waa..banyak ke aku bela pets ni? hehe... orang kata kalau suka pets, orang tu mmg penyayang. betul ke? aku rasa betul sebab ayah aku pun satu kepala dgn aku. HAHA. kucing ade, burung ade, ikan ade (dulu la), rabbit (aku pnye tp diambil alih tugas oleh ayah aku ^^ ) . Bukti ayah aku penyayang, ayah aku dapat berikan aku ksh syg, pendidikan, kebebasan (sebab anak sulung) :P , mainan masa aku child tu berlambak gila. . hehehe.. Thanks ayah ! :)


Lulu dah lahirkan 5ekor arnab yg tinggal 2ekor anak arnab ..


Lulu masa baby. Comel . tgh tidur kat riba aku ^^

Rindunnyaa.. tak sabar nak balik! :) babai rumah sewa. welcome home sweet home :)

PERHATIAN ! PERHATIAN !
Sini , aku nak iklankan rumah sewa untuk student-student poly, unimap , kolej & sewaktu dengannya yang memerlukan rumah sewa di ulu pauh,perlis boleh la tinggalkan komen dibawah ye! Ok, gambar bawah ni rumah sgt besar & kemudahan disediakan. RM130 seorang termasuk bil air & elektrik. . 1 rumah 10orang..Memerlukan 5 orang lagi housemate.


Gambar dibawah ni pulak rumah sewa yang aku duduk sekarang. Aku memerlukan seorang lagi housemate untuk sem depan. RM75 seorang tidak termasuk bil. 1 rumah ni untuk 6 orang sahaja. Kalau berminat boleh komen entry ini oke.. :)



Ok, rasanya setakat ni dulu nak cerita pasal life aku.. ^^ tunggu entri seterusnya.. hmm.. memang rush betul lah aku buat assignment. yela aku balik rumah ni, 4 hari cuti :P Doakan keselamatan aku pergi dan pulang ok.. Babai! ^^

6 comments :

  1. huis..byknye membela dia ni..huhuhu...btw..ati2 pulang ke kmpg nnti k..

    ReplyDelete
  2. hehehe..mmg bnyk membelaa....best...rase puas....:)

    ReplyDelete
  3. salam..ade x contact no rumah sewa yg berdekatan dgn PTSS

    ReplyDelete
  4. salam..ade x contact no rumah sewa yg berdekatan dgn PTSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam. maaf dik, akak dah delete no tel rumah sewa di sana.. hehe. adik boleh cari dalam mudah.my tq.... :)

      Delete
    2. akak dah tamat belajar di Perlis ni.. hehee. ni entri lama..

      Delete

Terima Kasih sudi membaca entri ini =)

 

Copyright 2016 © Syazwani Mazlan. Design by Ayu Barbydol