Angel Wing Heart

09 November 2011

Diskusi Perfileman di tempat belajar.

 Salam. Cerita ni memang aku nak 'publish' dalam blog aku. Tetapi memandangkan aku sentiasa busy dengan final project , aku terpaksa kuburkan... Sekarang , bolehlah aku ceritakan mengenai diskusi Tayangan Filem Patriotik di UUM , Perlis dan juga di tempat aku belajar di Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin (PTSS). Aku dan beberapa orang penting dalam 'group' untuk subject event management diberikan peluang untuk menyaksikan diskusi tayangan filem ni.. sebabnya kami satu group akan buat satu event berkaitan dengan diskusi seperti ini...




Diskusi Tayangan Filem Patriotik di UUM , Perlis
Filem ditayangkan ala-ala masa kehidupan seorang komunis & menyerah
(filem ni memang filem lama & aku tak ingat tajuknya)


Ok, diskusi ini sebenarnya adalah satu tayangan sesebuah filem untuk ditontonkan kepada para pelajar yang mengambil kos perfileman & video..  Selepas penonton selesai menonton filem tersebut, di hadapan akan ada beberapa orang penceramah yang akan membahaskan mengenai filem ini seperti pengisian yang akan diperolehi dan sebagainya. Pelajar juga sangat digalakkan untuk bertanya kepada penceramah mengenai filem tersebut. Bagi aku tidaklah terlalu berat pengisiannya cuma, dalam bab berpatriotik ni , aku tau mesti sesetengah di kalangan remaja seperti aku juga yang kurang mengambil inisiatif mengenai patriotik.. Kan?  Sebab tu lah remaja kena banyak tonton filem berilmiah sikit..

Lepas dah selesai tengok cara mereka buat event ni, so kami bersama pensyarah bersetuju untuk buat event Apresiasi Filem Bertemakan Kemerdekaan di PTSS pada 28 sept 2011 yang lalu.. Masa ni kami sepakat nak tayangankan filem 'Hati Malaya 1957' bersama seorang penceramah jemputan di UITM, Perlis iaitu Pn Izwani. Pensyarah aku juga menjadi moderatem dalam diskusi ni... iaitu Pn Sullia dan En. Mohd Tarmizi.


Sempat ambil gambar walaupun muka dah lesu mesu..hihihi (di PTSS)



Pensyarah-pensyarah dan penceramah jemputan (di PTSS)




Duduk dibahagian atas sekali sebab menjadi krew dalam event ini.. (di PTSS)

Bagi aku , event ni berjaya dijalankan walaupun terdapat beberapa sedikit masalah.. Itu tak apalah....student kan, semua ni biar menjadi pengalaman dan sesi pembelajaran.. So, next sem jumpa subject lain , buat yang terbaik! :) InsyaAllah..


Oh, ye sebelum nak balik rumah sempena Aidiladha lalu, ada satu subject elektif, iaitu subject yang dipilih sendiri oleh pelajar. So, aku pilih subject comic even aku tak ada asas nak lukis seni-seni ni..hehehe...saja nak cuba sesuatu yang baru..tak salah kan? :)



Cover Belakang & Depan



Comel tak ? hehehe... comic ni aku yang lukis , group ada 3orang sahaja. lagi dua orang color guna PS & software comic life bukan color pensil. hahhaa. yang lagi sorang , inking , grafik dan susun panel. Tenkiu semua :)

Ehem, malam ni aku dah nak gerak ke perlis. Huhuhuhu :( sedih . tak puas lagi cuti sebenarnya. Lepas ni ada lagi satu event - dinner untuk sem 6 & presentation short Film 'Nawaitu' . Presnt ni lah buat getar hati je... biasalah kalau dalam sesuatu produksi, mesti ada perselisihan faham. . Tapi aku berharap semuanya ok. Amin. Next Sem akan pecah beberapa group dalam 2-4org sahaja untuk hasilkan satu bahan dalam produksi masing-masing seperti iklan, PSA, Doku, Short Film , dan lain-lain lagi. Aku dah siap-siap pilih group aku..hehhee.. insyaAllah sem depan na hantar proposal masing-masing.

Kalau nak tau lebih lanjut mengenai short film aku, sila klik SINI . Tapi baru part 1 je... hehehe.. agak busy. mungkin lain kali aku post ok?


Ini Perlis . Welcome Perlis . Good Bye Selangor.

6 comments :

  1. wow.. nice.. msti terer bab2 filem ni yek.. anyway salam kenal.. free2 lawt blog kami.

    ReplyDelete
  2. hehehe.. sy dh pun follow awk.. tak terer lg...bkn tahap pro lg. masih belajar.. btw, thanks. :)

    ReplyDelete
  3. wow. besh aa. wish u luck dear :)

    ReplyDelete
  4. ...kalau dah siap 'upload' kan video 'nawaitu' tu...nak tengok jugak...kalau dah 'upload' bagitau k...?

    ReplyDelete
  5. studioukm... a'ah..nanti memang nak letak..tapi tak tahu lah post production bahagian editing buat yang terbaik @ tak.... sebab sebelum ni banyak perselisihan faham dengan group..insyaAllah, doakan yang baik...:)

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi membaca entri ini =)

 

Copyright 2016 © Syazwani Mazlan. Design by Ayu Barbydol