Angel Wing Heart

06 April 2011

Ada ubat hapus Radiasi nuklear ke?


Dah ada orang jual ubat untuk hapuskan radiasi ke ? Wah , nampak menarik. Ubat ini mampu membuang radiasi nuklear dalam tubuh manusia melalui proses perkumuhan dalam tempoh enam jam . Nama ubat ini ialah Premium Zeolite .

Harga ubat ini bernilai RM1, 705 dan dijual di Jepun . Malangnya ubat ini adalah palsu semata-mata dan tidak efektif untuk membebaskan bahan radiasi nuklear tersebut. Pokai jugak duit-duit yang kena tipu tu yeekk..  

Selanjutnya .....

TOKYO: Polis Jepun, semalam menahan dua lelaki yang menjual ubat didakwa mereka dapat melindungi orang ramai daripada kesan radiasi nuklear.
Dua lelaki berkenaan iaitu peniaga makanan kesihatan, 50, dan pembantunya yang berusia 29 tahun didakwa menjual ubat berkenaan tanpa lesen, kata jurucakap Jabatan Polis Tokyo. “Iklan yang disiarkan mereka menyatakan ubat yang diberi nama Premium Zeolite boleh menyerap bahan radiasi dan membuangnya daripada tubuh manusia dalam tempoh enam jam melalui proses perkumuhan,” ujarnya.

Menurutnya, ubat itu terbukti tidak efektif untuk membebaskan bahan radiasi seperti mana didakwa. Dua lelaki terbabit menjual 10 botol ubat itu kepada tiga orang antara 17 Februari hingga 29 Mac lalu dengan harga 47,500 yen (RM1,705)... - AFP - METRO




No comments :

Post a Comment

Terima Kasih sudi membaca entri ini =)

 

Copyright 2016 © Syazwani Mazlan. Design by Ayu Barbydol